中学英語の教科書で英語脳を育てる

Building-up Practice で英語の語順を身に着けよう。

New Horizon 3年 Unit3

勉強の進め方

① 積み上げ英作文 Building-up Writing  紙に書く

いくつかのアプローチ文を経て、教科書本文を英作文して行きます。

単語リスト を参照して、(ヒント※も見ながら)  001から順に英訳してください。書いてから音声を聴いて確かめましょう。音声を聴いても分からない場合は 英文 を見て確認して下さい。

② 積み上げ口述練習 Building-up Practice  声に出す→聴く

001から順に 日本語を英語にして声に出して言いましょう。

ヒント※ は見ないで、3秒以内に言い始め、15秒以内に言い切るよう努力してください。言い終えたあと音声を必ず聴いて確認して下さい。

仕上げに、教科書本文だけ(緑太文字)英語で言えるかチャレンジしてみましょう。

英文の暗記の練習ではありません。頭の中で英語を作って、声に出し、音声を聴いて確かめてください。

 Unit3の中では 不定詞の応用的用法が使われています。あらかじめ見ておいてください。

 不定詞 It is to... の文 文法解説  ask +人+ toの文 文法解説

    *   *    *

001[approach] 動物たちは危険の中にいます。※ある「場所や状態」にいる → Be動詞で表現します。

soundcloud.com


002  【本文】多くの種類の動物たちは絶滅の危機の中にいます  ※多くの は manyで

soundcloud.com


003 [approach]  彼らは直面してます。※現在進行形

soundcloud.com


004 [approach]  彼らは数多くの試練(s)に直面してます。 ※多くの は manyで

soundcloud.com


005 [approach]  彼らは気候変動と、人間活動(s)のような多くの試練に直面してます。※「~のように」はlike~ですが、具体例をあげて、「~などのように」とする場合は such as ~

soundcloud.com


006 【本文】今日、彼らは気候変動と、人間活動(s)のような多くの試練に直面してます。

soundcloud.com


007 [approach]  生き残ることは難しいです。 it is ....toの文で

soundcloud.com


008 [approach] 動物たちにとって、生き残ることは難しいです。  にとって for ~

 

 

soundcloud.com


009本文】危険にさらされた動物たちにとって、これらの状況の中で生き残ることは難しいです。


私達にとって大切です (it is
これを理解することは私達にとって大切です (it is
動物は助けを必要とします。
最も速い動物は最も速い助けを必要とします。
私達を救って。
私達を救って。さもないと困ったことがあります(現在
私達を救って。さもないと困ったことが起きるでしょう。(未来
あなたは聞いたことがありますか。
あなたはIUCNのRedListのことを聞いたことがありますか。
いいえ。それのことは一度も聞いたことありません。
それ何ですか。
theレッドリストは私達に情報をくれます。
theレッドリストは私達に危険にさらされている動物たちについての情報をくれます。
theレッドリストは私達に危険にさらされている動物たち、鳥たち、植物s などの情報をくれます。
どんな動物sが(何の動物sが )リストに載っているんですか。
ぱんだ、チータ、そしてゴリラです。例えばネ
ホント? それは(その事を)知らなかった。
いくつかの動物と鳥がそれに載っています(それの上にあります)
日本のいくつかの動物と鳥(も)それに載っています
私はそのことを知りたいです。
私はみんなにそのことを知ってほしいです。
a記事を書きましょう。
私達の学級新聞(のため)に記事を書きましょう。
それ (そのこ) は(a)いい考えだ。
私達にさせてください。
あなたに与えることを私達にさせてください。
aあなたに一つの例を与える(示す)ことを私達にさせてください。 (1例を示させてください)
あなたにレッドリストから 一つの例を与える(示す)ことを私達にさせてください。
それは  the crested ibis です。
それは  the crested ibis すなわち日本語でトキです。
わたしたちは見ることができました。
明治時代までは、わたしたちは見ることができました。
明治時代になるまでは、わたしたちはたくさんのトキを見ることができました。
明治時代になるまでは、わたしたちはたくさんのトキをこの国中で見ることができました。
その個体数は減少しました。
トキの個体数は減少しました。
トキの個体数は急激に減少しました。
日本でのトキの個体数は急激に減少しました。
しかしながら、日本でのトキの個体数は急激に減少しました。
人々は彼らを狩ったのです。
(彼らの)美しい羽毛目的で、人々は彼らを狩ったのです。
(彼らの)美しい羽毛目的で、人々は彼らを狩り、そして発展が破壊しました。
(彼らの)美しい羽毛目的で、人々は彼らを狩り、そして発展が彼らの環境を破壊しました。
それは難しかった。
生き残ることは難しかった。
彼らにとって生き残ることは難しいことでした。
5羽のトキが見つかり捕獲されました。
5羽のトキが佐渡ヶ島で見つかり捕獲されました。
5羽のトキが佐渡ヶ島で見つかり、繁殖のために、捕獲されました。
1981年(文頭)、5羽のトキが佐渡ヶ島で見つかり、繁殖のために、捕獲されました。
人々は助けようとしました。
人々は彼らが生きていられるように助けようとしました。
人々は彼らが安に生きていられるように助けようとしました。
人々は彼らが安に生きていられるように助けようとしました。 しかし、彼らは死にました。
人々は彼らが安に生きていられるように助けようとしました。 しかし、彼らは1羽ごとに死にました。
最後の1羽が2003年に死にました。
私たちはトキをもちました。)
私達はthe)島(の上)にトキを持ちました。
私達はなおまだ、何羽かの中国産のトキをthe島で持ちました。
しかしながら、私達はなおまだ、何羽かの中国産のトキをthe島で持ちました。
それらはa贈り物でした。
それらは中国政府からのa贈り物でした。
それらは1990年代、中国政府からのa贈り物でした。
人々はこれらの時を繁殖しています (現在進行形
人々はこれらの時を繁殖して来ました。 (現在完了進行形
そのとき以来、人々はこれらの時を繁殖して来ました。
私達はトキを失なっていました。でもトキは飛ぶかもしれません。
私達は元々の日本のトキを失なっていました。でもトキは日本の上空を飛ぶかもしれません。
私達はすべての元々の日本のトキを失なっていました。でもトキは日本の上空を飛ぶかもしれません。
私達はすべての元々の日本のトキを失なっていました。でもいつの日か、トキは日本の上空を飛ぶかもしれません。
いくつかのゴリラ(s)もレッドリストの上にあります。 (ゴリラもリストにあがっています)
ゴリラsも ま たレッドリストに載っています。
ゴリラsは死に絶えます
コンゴ川流域の中の 最も大きなゴリラsは 死に絶えます
コンゴ川流域の中の 最も大きなゴリラsは 死に絶えるかも知れません。
研究によると、コンゴ川流域の中の 最も大きなゴリラsは 間もなく 死に絶えるかも知れません。
たくさん(many)の 理由があります。
狩猟、伐採、そして採掘などのように、 たくさんの 理由があります。
私たちの電子機器(s)が ~のひとつです。
私たちの電子機器(s)が これらの理由の~のひとつです。
驚くべきことに、私たちの電子機器(s)が これらの理由の~のひとつなのです。
これらの機器を作るために(文頭)、私たちは~を必要とします。
これらの機器を作るために、私たちはいくつかの特別な金属s を必要とします。
これらの金属は~から来ています (由来です)
これらの金属のいらかは~から来ています
これらの金属のいらかはゴリラたちの生息地が由来なのです。
もし私たちが(電子)機器sを使うなら
もし私たちが(電子)機器を使うなら 彼らの生息地は破壊されます。
もし私たちが多くのmany(電子)機器を使うなら 彼らの生息地の 多くは 破壊されます。
もし私たちがより多くの(電子)機器を使うなら 彼らの生息地の より多くが 破壊されます。
もし私たちがより多くの(電子)機器を使うなら 彼らの生息地の より多くが 破壊されるかも知れません。
これらのゴリラたちは生き残ります。
これらのゴリラたちは生き残るかもしれません。
これらのゴリラたちは生き残らないかもしれません。
私たちはこれを理解しなければなりません (have to )
私たちはこれらの動物たちを守ります。
私たちはこれらの動物たちを守らなければなりません。 (have to )
私たちはこれらの動物たちを守らなければなりませんか。
なぜ私たちがこれらの動物たちを守らなければならないのでしょうか。
それぞれの動物は役割をもっています。
それぞれの動物はそれ自身の役割をもっています。
それぞれの動物は生態系の中で、それ自身の役割をもっています。
もし私達が失えば、それは影響を与えます。
もし私達がひとつの種を失えば、それは影響を与えます。
もし私達がひとつの種を失えば、それはたくさんの多くのものに影響を与えます。
人間たちは一部分です。
人間たちはこの生態系の一部分です。
人間たちもまた、この生態系の一部分なのです。
私達は関わり合っています。
私達はみんな関わり合っています。
私達はみんなお互いと関わり合っています。
いま行動に移すことが大切なのです。 (It is…to
私達が、いま行動に移すことが大切なのです。 (It is…to
だから、私達が、いま行動に移すことが大切なのです。 (It is…to
動物たちを助けましょう。
動物たちが生き残るのを助けましょう。
ながらスマホ (歩きながらの入力)OK?それともダメ?
入力(スマホ)しながらの運転は違法です。
入力(スマホ)しながらの運転はほとんどの場所で違法です。
入力(スマホ)しながらの運転はほとんどの場所で違法です。でもどうでしょう
入力(スマホ)しながらの運転はほとんどの場所で違法です。でも、歩きながらのスマホについてはどうでしょう?
ハワイのホノルルは入力していたり、下を向いていたりすることを禁止しました。
ハワイのホノルルは入力していたり、いかなる電子機器も下を向いて見たりすることを禁止しました。
2017年(文頭)、ハワイのホノルルは、あなたが横断しているとき、入力していたり、いかなる電子機器も下を向いて見たりすることを禁止しました。
もっと多くの街が作るべきです。
もっと多くの街がそんんな法律を作るべきです。
もっと多くの街がそんんな法律を作るべきだとあなたは思いますか。。

 

   **********

001 Animals are in danger.
002 Many kinds of animals are in danger of extinction.
003 They are facing
004 They are facing many challenges
005 They are facing many challenges, such as climate change and human activities.
006 Today they are facing many challenges, such as climate change and human activities.
007 It is difficult to survive.
008 It is difficult for animals to survive
009 It is difficult for endangered animals to survive in these conditions.
010 It is important for us.
011 It is important for us to understand this.
012 Animal needs thelp!
013 The fastest animal needs the fastest help!
Save us
Save us, or there is trouble.
Save us, or there will be trouble.
Have you ever heard?
Have you ever heard of the IUCN Red List?
No, I've never heard of it.
What is it?
The Red List gives us information.
The Red List gives us information about endangered animals.
The Red List gives us information about endangered animals, birds, plants, and so on.
What animals are on the list?
Pandas, cheetahs, and gorillas, for example.
Really? I didn't know that.
Some animals and birds are on it.
Some animals and birds in Japan are also on it.
I want to know that.
I want everyone to know that.
Why don't we write an article?
Why don't we write an article for our class newspaper?
That's a good idea.
Let us…
Let us give you.
Let us give you one example.
Let us give you one example from the Red List.
It is the crested ibis.
It is the crested ibis, or toki in Japanese.
We could see.
Until the Meiji era, we could see.
Up until the Meiji era, we could see many ibises.
Up until the Meiji era, we could see many ibises around this country.
The population decreased.
The population of ibises decreased.
The population of ibises rapidly decreased.
The population of ibises in Japan rapidly decreased.
However, the population of ibises in Japan rapidly decreased.
People hunted them.
People hunted them for their beautiful feathers.
People hunted them for their beautiful feathers, and development destroyed.
People hunted them for their beautiful feathers, and development destroyed their environment.
It was difficult.
It was difficult to survive.
It was difficult for them to survive.
Five ibises were found, and captured.
Five ibises were found on ado Island, and captured.
Five ibises were found on ado Island, and captured for breeding.
In 1981, five ibises were found on ado Island, and captured for breeding.
People tried to help.
People tried to help them live.
People tried to help them live safely.
People tried to help them live safely, but they died.
People tried to help them live safely, but they died one by one.
The last one died in 2003.
We had ibises.
We had ibises on the island.
We still had some Chinese-born ibises on the island.
However, we still had some Chinese-born ibises on the island.
They were a gift.
They were a gift from the Chinese government.
They were a gift from the Chinese government in the 1990s
People are breeding these ibises.
People have been breeding these ibises.
Since then, people have been breeding these ibises.
We have lost ibises, but ibises may fly
We have lost the original Japanese ibises, but ibises may fly over Japan.
We have lost all of the original Japanese ibises, but someday ibises may fly over Japan
We have lost all of the original Japanese ibises, but someday ibises may fly over Japan like before.
Some gorillas are on the Red List.
Some gorillas are also on the Red List.
Gorillas die out.
The largest gorillas in the Congo die out.
The largest gorillas in the Congo may die out.
According to a study, the largest gorillas in the Congo may die out soon.
There are many reasons.
There are many reasons, such as hunting, logging, and mining.
Our electronic devices are one of…
Our electronic devices are one of these reasons.
Surprisingly, our electronic devices are one of these reasons.
To make these devices, we need.
To make these devices, we need some special metals.
Tthese metals come from…
Some of these metals come from…
Some of these metals come from the gorillas' habitat.
If we use devices…
If we use devices, their habitat is destroyed.
If we use many devices, many of their habitat is destroyed.
If we use more devices, more of their habitat is destroyed.
If we use more devices, more of their habitat may be destroyed.
These gorillas survive.
These gorillas may survive.
These gorillas may not survive.
We have to understand this.
We protect these animals.
We have to protect these animals.
Do we have to protect these animals?
Why do we have to protect these animals?
Each animal has role.
Each animal has its own role.
Each animal has its own role in the ecosystem.
If we lose, it affects.
If we lose one species, it affects.
If we lose one species, it affects many others.
Human beings are part.
Human beings are part of this ecosystem.
Human beings are also part of this ecosystem.
We are related.
We are all related.
We are all related to each other.
It is important to take action now.
It is important for us to take action now.
So it is important for us to take action now.
Let's help the animals.
Let's help the animals survive.
Walking and Texting: OK or Not?
Texting and driving is illegal.
Texting and driving is illegal in most places.
Texting and driving is illegal in most places, but what….
Texting and driving is illegal in most places, but what about texting and walking?
Honolulu, Hawaii, banned texting or looking down.
Honolulu, Hawaii, banned texting or looking down at any electronic device.
In 2017, Honolulu, Hawaii, banned texting or looking down at any electronic device when you cross the street.
more cities should make
more cities should make such a low
Do you think more cities should make such a law?